Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Kliknij tutaj, aby zdobyć więcej informacji o usługach świadczonych przez firmy SEO.

Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podejmowanie działań samemu. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie obserwując regularnie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to utworzenie etatu dla doświadczonego SEOwca, jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od kodowania, kampanii Google Ads, grafiki czy copywritingu, które służą merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – transparentność jej działań to podstawa

Agencji SEO w Polsce jest sporo. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko dodawana jest sekcja „Case study”. Przed podpisaniem umowy należy przeanalizować studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach prac na najbliższe tygodnie, a także przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.

Następny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do opracowania dla niej pełnej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać na własną rękę w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach albo produktach, które potrzebuje wypromować.

Co o firmie SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które proponują typ umowy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 albo Top10). To w dalszym ciągu dość popularny sposób rozliczeń, jednak wiąże się ze znacznym ryzykiem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając reguły określone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, dlatego dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie bywa ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne są większe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie mniejsze.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]