Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy należy usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.