Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Pod tym linkiem znajdziesz pełną ofertę PBN.

By konsument spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i pomocne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – użyteczne jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są z reguły używane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co warto silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a później należy przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej nazwa, adres i adres e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze firm czy artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Drugi interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność pierwotnego wpisu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały pomocne, warte przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z medycyną, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO